Nowa ustawa o prawach konsumenta

12.12.2014

Zmiany w regulacjach i praktyce dotyczących ochrony praw konsumentów w Polsce są uważnie śledzone przez przedsiębiorców ze względu na pojawiające się nowe obowiązki tym zakresie. Tę kwestię znacznie modyfikuje zupełnie nowa ustawa o prawach konsumenta z 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014, poz. 827), która wejdzie w życie z końcem tego roku i zastąpi ustawę o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny oraz ustawę o szczególnnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.

Nowa ustawa jest ważna zarówno dla konsumentów, jak i przedsiębiorców, ponieważ na nowo kształtuje prawa tych pierwszych i obowiązki drugich. Zmianie ulegają obowiązki przedsiębiorcy przy zawieraniu umów, szczegółowo wyliczone w ustawie z rozróżnieniem na umowy zawierane na odległość lub poza lokalem (np. przez telefon) i pozostałe. Jednocześnie poszerzono prawa konsumentów związane z odstąpieniem od umowy. Wszystkie te nowości znacznie wpływają na działalność gospodarczą, np. zmuszają do weryfikacji i ewentualnych zmian zasad sprzedaży oraz podobnych regulacji.

Przygotuj się razem z nami na zmiany w prawie konsumenckim i poznaj swoje prawa oraz obowiązki!